Největší dopravní událost roku: Nové nádraží Bubny a rychlodráha na letiště. Kdy se rozjede?
19. srpna 20252 587
Kdybychom měli vybrat nejdůležitější dopravní událost tohoto roku v Praze, určitě bychom hlasovali pro nedávné otevření vlakového nádraží Praha – Bubny a zprovoznění nového úseku železnice. S kamerou jsme u takového přelomu nemohli chybět!
Na co se můžete těšit? A kdy se konečně svezete rychlodráhou na letiště či do Kladna?
Nádraží Praha – Bubny
Jen pár kroků od stanice Vltavská se otevřelo důležité pražské nádraží. Díky němu jednoduše při cestách přestoupíte z vlaku na metro, nebo vyměníte metro a tramvaj právě za vlak, kterým se odtud do Dejvic nebo na Masaryčku dostanete za pár minut.
Také pro příměstskou dopravu je nádraží v Bubnech klíčové. Mířit sem bude linka S5 z Kladna nebo rychlíky z Rakovníka, dále pak S4 z Kralup a Ústí nad Labem. Nově budou některé vlaky v Bubnech končit, aby tak ulevily přetížené Masaryčce.
Proč se vlastně postavilo tak velké nádraží zrovna v Bubnech? Zatímco dnes se jedná o nepříliš „živou“ lokalitu, v budoucnu se to obrátí. Na zdejším brownfieldu se plánuje výstavba čtvrti pro 25 tisíc obyvatel, nedaleko má vyrůst nové sídlo filharmonie. Nádraží v Bubnech navíc bude součástí chystané rychlodráhy na letiště.
Zastávka Výstaviště
Pokud se budete chtít dostat na Výstaviště či do Stromovky, bude vlak nejlepším způsobem. Zdejší zastávka má dvě částečně zastřešená nástupiště s výhledem díky proskleným stěnám. Navíc přes nástupiště vede lávka, která nádraží spojuje se Stromovkou.
Jak to bude s rychlodráhou
Obě zmíněná nádraží budou součástí chystané rychlodráhy, jež má jezdit z Masarykova nádraží přes Letiště Václava Havla až do Kladna. Jak to ale vypadá s jejím dokončením? Z 11 etap jsou hotové tři… Dokončená je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, na Masaryčce se budují nová nástupiště a je hotový úsek mezi Kladnem a Ostrovcem.
Ještě letos by se mohlo začít s modernizací úseku mezi Ruzyní a Kladnem. Do roku 2030 by se měly postavit 4 etapy najednou – z Veleslavína na Ruzyň a z Ruzyně na letiště, a to včetně podzemní stanice na letišti a propojení letiště s tratí do Kladna. Ve stejné době se počítá i s dokončením etapy z Výstaviště do Dejvic.
Posledním, a zároveň nejsložitějším, úsekem má být vybudování trati mezi Dejvicemi a Veleslavínem, jež má vést v podzemí, a to v hloubce až 98 metrů. Ačkoli oficiální odhady hovoří také o dokončení do roku 2030, dá se očekávat spíše zpoždění.
Tak co nově otevřené trati říkáte? A jak to vidíte s rychlodráhou? Jste spíše optimisté, kteří věří v brzké dokončení, nebo patříte k pesimistům? Dejte nám vědět do komentářů!
00:00 Dopravní událost roku v Praze
00:55 Zbrusu nové nádraží v Bubnech
03:30 Nová čtvrť i filharmonie
05:08 Vlakem do Stromovky
05:55 Jak to vypadá s rychlodráhou
07:00 Čtyři etapy do roku 2030?
08:22 Nejsložitější úsek pod zemí
09:19 Potřebujeme rychlodráhu?
Vážíme si vaší podpory, díky!
Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda