Jak bude vypadat Praha za 10 let? Tyhle změny vás překvapí
13. května 20253 184
Ulice plné lidí, silnice praskající ve švech pod náporem aut a nové čtvrti v místech, kde si dnes bytové domy snad ani nepředstavíte. Tak bude vypadat Praha za 10 let.
Co všechno se změní pro obyvatele naší metropole? To zjistíte v našem videu!
Stále více obyvatel
Počet obyvatel hlavního města neustále roste, v současnosti o 10 až 15 tisíc ročně. A tento trend bude pokračovat i v budoucnu. Co to bude znamenat?
• Zahušťování stávajících čtvrtí
Každá městská část má nezastavěná území, na kterých mohou vyrůst nové obytné domy a s nimi i navazující infrastruktura. V současnosti takovou proměnou prochází například Žižkov, kde na místě bývalého nákladového nádraží vyrostou tisíce bytů, kanceláře, školy, školky, restaurace, obchody…
Obdobná situace čeká i Holešovice, konkrétně oblast Bubny-Zátory, kde se očekává ještě masivnější výstavba, Smíchov, kde již nyní roste čtvrť Smíchov City, Florenc, který zcela změní tvář, nebo Karlín, jenž prochází změnami již řadu let.
A kde se dále mohutně staví? Například v okolí stanic Vysočanská, Hloubětín a Kolbenova, dále u Rajské Zahrady, pod Suchdolem v Novém Sedlci, v areálu bývalé Avie v Čakovicích, pak také u Kačerova, Roztyl, na Opatově i Hájích, na Nových Dvorech a v řadě dalších částí.
• Růst města do šířky
Ne každý si ale bude moci bydlení v nových bytech dovolit, a tak se budou zahušťovat i okrajové části Prahy a město poroste i do šířky. O něco levnější bydlení bude nicméně vykoupené každodenním dojížděním do města.
Rozvoj dopravy
S přibývajícím počtem obyvatel samozřejmě musí souviset i nárůst v dopravě, a to jak v té veřejné, tak i automobilové. Co se změní?
• Zavedena by měla být autobusová linka s pracovním názvem Tunelbus, která povede z Dejvic přes Kobylisy do Čimic.
• Zkrátí se intervaly v metru, především na lince C, kde se plánují soupravy bez řidiče, by mohly vlaky jezdit i po 90 vteřinách.
• Rozšíří se i pokrytí MHD – dočkáme se (snad) alespoň části linky D, z Veleslavína na letiště pojede rychlodráha, změny se chystají i u tramvajových tratí. Nová trať povede do Zdib a Malešic, z Vypichu kolem Motola na Plzeňskou a možná se dočkáme i propojení Kobylis a Podbaby.
• Horší zprávy nicméně čekají auta – jejich počet bude významně růst, nicméně přednost dostane MHD, a tak například budou nadále přibývat tzv. buspruhy. Bohužel to vypadá, že dostavba městského okruhu je v nedohlednu. A v plánu je rekonstrukce Strahovského tunelu, kde se počítá i s možným uzavřením.
• Abychom ale nebyli jen negativní – řidiči se mohou v příštích 10 letech těšit na dokončení pražského okruhu.
Tak co na očekávané proměny Prahy říkáte? Těšíte se na ně, nebo z nich máte obavy? Podělte se s námi v komentářích!
00:00 Praha za 10 let
00:30 Co by si přáli Pražané?
03:13 Víc obyvatel - víc bytů
04:01 Jak se změní stávající čtvrti
07:08 Růst Prahy do šířky
07:31 Změny v hromadné dopravě
10:07 Špatná zpráva pro auta
11:25 Naděje pro motoristy
Vážíme si vaší podpory, díky!
Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda