5 důvodů, proč nemůžete prodat byt
25. listopadu 202535
Prodej svého bytu jste svěřili renomované realitní kanceláři, inzerát se spoustou fotek visí snad na všech realitních portálech a zájemci pořád nikde. Proč? V tomto videu vám prozradíme hned 5 důvodů!
Jistě, někdy je nemovitost hůře prodejná sama o sobě, například kvůli umístění, nevhodně stanovené ceně apod., a tak bude trvat déle, než se zájemce najde. Někdy však stačí udělat jen pár drobných, ale zásadních změn, aby se z „ležáku“ stalo žádané „zboží“ a vytoužený prodej byl uskutečněn. Které to jsou?
1. Prezentace v inzerátu
Fotografie v inzerátu jsou dnes sice samozřejmostí, ale jsou to právě často ony, co rozhoduje, zda si zájemce vaší nabídky v záplavě dalších všimne. Vyplatí se přenechat fotky odborníkovi, který zajistí, že vyniknou všechny přednosti bytu.
Druhá „vychytávka“, jež udělá inzerát atraktivnější, je homestaging. A další plusové body přidá půdorys bytu či jeho virtuální prohlídka. Pokud prodáváte dům, udělají skvělý dojem také záběry z dronu.
2. Přístup k zájemcům
Pokud váš inzerát zaujme a zájemce se vám ozve, je na řadě prohlídka nemovitosti. A při ní je velmi důležitý přístup makléře (či váš) k potenciálním kupujícím. Je třeba jim věnovat čas a také pozornost – zjistit, co hledají, nechat je, ať si nemovitost v klidu prohlédnou, vyptat se jich na co nejvíc informací. Pokud prohlídku uspěcháte a nezjistíte si o zájemcích vše důležité, prodej si zkomplikujete.
3. Prezentace při prohlídkách
U prohlídky ještě zůstaňme. Velmi důležité je připravit na ni i nemovitost. Vyplatí se ji vyklidit, vymalovat a udělat nejnutnější opravy. Co ale dělat, pokud v bytě stále někdo bydlí?
Pokud stávající nájemník prohlídky umožňuje a nemovitost je vždy pečlivě uklizená, prodeji to může jen pomoci. Když je ale v bytě či domě špína a nepořádek, bude to mít na zájemce přesně opačný účinek. V takovém případě se doporučuje nájem raději zrušit a nabízet až vyklizenou nemovitost.
4. Roční období prodeje
A co když nabízíte byt opravený, vyklizený, čistý, skvěle nafocený a on se stejně neprodává? Pak může být chyba v načasování. I realitní trh totiž upadá do „zimního spánku“ – lidé řeší od listopadu Vánoce, večírky… Prodávat se začíná zase pomalu až v únoru.
5. Výběr realitního makléře
Je třeba zmínit ještě jeden důležitý detail – vybírejte si makléře, který je z města, kde nemovitost nabízíte. Zájemce tak nebude muset na prohlídku dlouho čekat, a tak nebude mít ani čas se porozhlížet jinde a dát přednost nemovitosti, kde mu prohlídku nabídnou dřív. A navíc místní makléř udělá většinou lepší prezentaci nemovitosti, protože zná zdejší realitní trh a nároky kupujících.
Souhlasíte s naším výčtem? A máte nějaký příběh z prodeje nemovitosti? Dejte nám vědět do komentářů!
00:00 Proč nemůžete prodat byt
01:34 Fotografie a staging
04:16 Práce se zájemci
06:04 Příprava nemovitosti
07:35 Načasování prodeje
08:57 Výběr makléře
Vážíme si vaší podpory, díky! Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda