Ford Mustang Mach-E Rally – Síla, ticho a prach | Petr Dobeš a Zdeněk Martínek
23. listopadu 20252
Dnešní recenze bude poněkud netradiční. Za volant speciální verze Ford Mustang Mach-E Rally usedl Zdeněk Martínek – dobrodruh, který se svou ženou Hankou a třemi dětmi projel svět v Tesle Model 3 Performance (2019) a nebojí se extrémů. Driftování, okruhy, dálkové expedice – to všechno má v krvi. Tentokrát ale vyzkoušel něco, co kombinuje brutální výkon s odvahou sjíždět z asfaltu. Mach-E Rally vychází z verze GT, ale přidává přepracované chlazení pohonu, speciální adaptivní tlumiče MagneRide (reagující až 1000× za sekundu), sportovní brzdy Brembo a kompletně zakrytovaný podvozek chránící klíčové komponenty. Dva synchronní elektromotory s permanentními magnety – každý pro jednu nápravu – poskytují výkon 358 kW (487 koní) a točivý moment 950 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 s, maximální rychlost je 200 km/h. Energii dodává NMC baterie o kapacitě 98,7 kWh a pohon všech kol přenáší výkon stejně dobře na šotolině jako na asfaltu. Čtyři jízdní režimy – Whisper, Active, Untamed a speciální Rally Sport – mění chování auta od klidné jízdy až po hravý speciál, který posílá více síly na zadní nápravu pro kontrolované přetáčivé smyky. Hrboly, prašné cesty, městské výmoly? Mach-E Rally bere jako výzvu. Tohle je elektrický Mustang, který se nebojí ušpinit! A kolik si za tohle ostré elektrické SUV, které se nezalekne terénu, Ford řekne? Připravte si 1 851 900 Kč. Otázkou zůstává – nabídne Mustang Mach-E Rally skutečný „rally“ zážitek, nebo je to jen marketing?