Ford Capri: z legendy je elektromobil v SUV-sedan střihu | Jan Staněk
2. května 2025133
V rámci mého testování elektromobilů, kterému se věnuji od roku 2019, jsem dostal do svého týdenního zimního testu Ford Capri 79 kWh Long Range AWD. Ford si ulehčil práci a spojil síly s německým koncernem Volkswagen. Díky tomu mohl vyvinout středně velké rodinné SUV kupé, které je plně elektrické a po stránce techniky a pohonu je kopií Volkswagenu ID.4 (s touto karoserií přesněji ID.5) nebo Škody Enyaq Coupé. Nový Ford Capri tedy přijíždí na platformě MEB, s čímž se pojí možnost volby mezi zadokolkou a testovanou verzí s pohonem obou náprav, tedy čtyřkolkou. Právě jen u verze 4x4 dostanete největší možnou kapacitu baterie, která činí 79 kWh (využitelných). Jakmile sáhnete po zadokolce, která by měla zajistit delší dojezd v rámci úspory váhy oproti čtyřkolce, tak ani ve verzi Long Range na tuto baterii nedosáhnete. Testovaný vůz je čtyřkolka, která díky dvěma elektromotorům má výkon 250 kW / 340 koní a 679 Nm. Tento rodinný elektromobil nabídne velký kufr o objemu 572 litrů, po sklopení sedadel vznikne až 1 510 litrů. Pokud se rozhodnete pro Ford Capri, můžete vybírat ze tří variant: zadokolku Standard Range 52 kWh za cenu od 1 046 900 Kč, zadokolku Long Range 77 kWh za cenu od 1 209 900 Kč nebo testovanou čtyřkolku Long Range 79 kWh za cenu od 1 309 900 Kč. Co na Capri říkáte? Má při pohledu do ceníku šanci na úspěch?